söndag, december 31, 2006

Gott nytt genus!

Eftersom genus är det socialt skapade könet så står det alla fritt att välja och vraka och skapa sitt eget genus. När är bättre tid att byta än vid nyår? Så jag önskar er alla: Gott nytt genus!

Vilket av mina genus jag ska satsa på att utveckla vet jag inte riktigt. Under 2006 jobbade jag nog mest på mitt gubbgenus och mitt brudgenus, tror jag, hur otroligt det än kan låta. Det är det som är så fantastiskt med genus och heterospelet, det går att skapa de mest fantastiska kombinationer av karaktärsdrag.

På radion spelade de nyss någon slags genomgång av årets hits, då fick jag höra alla de där låtarna jag omöjligtvis kunde komma på när jag försökte sammanfatta året här för ett tag sen. En glömde jag totalt: Hips don´t lie och hur jag kunde glömma den förstår jag inte eftersom jag varje gång jag hörde den (vilket var ett par gånger om dagen, minst) under hela våren tänkte på dem som jag saknade som for runt över hela den amerikanska kontintenten. Ibland skickade de bilder till mig och då grät jag en skvätt över att de var så långt borta, såg så lyckliga ut och för att jag längtade så mycket efter dem. Herregud. Jag är verkligen blödig emellanåt.

Nu är de på plats här på Möllish i alla fall, några kommer snart hit, några andra av dem träffar jag senare ikväll. Svampen väntar på att dyka ner i risotton, mangon är redo i fruktskålen, skumpan på kylning och jag är nyduschad. Nu ska vi festa ut det gamla året.