torsdag, december 21, 2006

Tråkblogg

Lite sorgligt var det att inte få åka hem till Dalen och mötas av en jublande oboy-drickande Klara i köket när tåget väl rullat in på centralen. Men men. Att åka hem till mor och far är också trevligt.

De senaste dagarna har jag varit på inskolning på Sydsvenskan. Så har det känts i alla fall. Har kommit dit, kollat mailen vid en lånedator, ätit lunch, snickesnackat lite, styrt upp praktiska grejer, läst tidningar. Åkt hem igen efter några timmar, med julklappar och annat kul med mig. Bland annat har jag fått en maskot av Åke. Hoppas den ger mig tur.

Idag ska jag göra något jag inte riktigt vågar skriva om, för jag är inte säker på att jag vill att folk lyssnar. Jag ska vara gäst hos Annika Lantz. Kul! Men läskigt. Undrar vad hon har för svåra frågor på lut.