lördag, december 02, 2006

Pingis

Jag har en pingisboll i halsen. Linnea säger att det bara är lymfkörteln som hindrar förkylningen att ta sig ner i kroppen. Jag vet inget mer än att det gör ont hela tiden. Idag vägrade jag ändå vara sjuk och gick på lite möten i Bredäng. Sen var det machomysmiddag hos Melina. Vi är verkligen sjukt gulligullmysiga. Nästan äckligt.
Melina har utsikt över Globen, hon tycker att jag ska vara avundsjuk på henne eftersom hon hör när det blir mål på Söderstadion. Egentligen blir jag mest avundsjuk för att hon kan se Globen skifta färg som den så fint gör nuförtiden. Idag till exempel, var den med ens helt regnbågsfärgad.
- Titta, böggloben, vrålade plötsligt Aida.

Jag måste packa. Sen sova. Imorgon ska jag till Göteborg. Tre personer jag ser mycket fram emot att träffa: Ullis, Kristofer, Carina. Sen inleder Åke och jag vår julbordsturné landet runt på måndagskvällen. Jag börjar känna mig som Sanna Nielsen.

Äh, jag överdriver lite såklart. Egentligen är det bara två PK-debatter plus julbord och glögg vi ska vara med på. Men ändå.

Dessutom är jag inte alls särskilt pepp på julen.

Sen blev jag lite sentimental och började tänka på kul saker vi gjorde i våras, läste på machobloggen om hur det var i juni när Melina och jag bevittnade en brat med solfjäder på Max som kallade folk för fitta till höger och vänster. De som befann sig till höger och vänster tyckte dock bara att detta var underhållande och att det inte alls var ett så tokigt smeknamn, vilket naturligtvis provocerade den tjusige herren ännu mer.

Men nu måste jag verkligen sova. Annars blir jag aldrig av med pingisbollen.

Det här har verkligen blivit en dagboksblogg. Det är lite trist, det var inte meningen från början. Å andra sidan är det mest mina kompisar som läser, och det kan ju kanske vara kul att veta vad jag gör. Eventuellt.

1 Comments:

Blogger k said...

dagboksbloggar är ju bästa!

03 december, 2006 17:26  

Skicka en kommentar

<< Home