onsdag, november 22, 2006

Skönsång i Bredäng

Jag är i Bredäng. Vi äter tårta och Zanyar har guldslips (ingetdera är för min skull dock, världen kretsar tyvärr inte alltid kring mig). Dan är mästaren på nya ramsor och sjunger

Ingen slips för Zanyar Adami
Ingen slips för Zanyar Adami
Han är inte fin
Ser ut som ett svin
Ingen slips för Zanyar Adami

Det bara kommer, som på beställning. Häromdagen fick jag den här ramsan mailad till mig i slutet av ett mail om något rep:
(melodi: Vi är från Stockholm...)

Vi älskar genus
Och jämställdheten
Vi dricker bira
och vi har smink
Vi hatar könsroll
vi hatar noll-koll
Men vårt genus, älskar vi så högt.

Sha la la laaa laaaaaa....

Snart öppnar siten www.danärfantastisk.se

Jag kommer saknar de här fina barnen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Anja, jag rodnar! Fast tack för credden, det ryktas att Järnkaminerna via din blogg har snappat upp mitt ramspepp och kommer att erbjuda mig ett femårskontrakt som klackledare. Fast min agent för samtidigt intensiva förhandlar med både Guliganerna och Kånkelberrys, så vi får se var jag landar.

28 november, 2006 11:04  

Skicka en kommentar

<< Home