onsdag, november 08, 2006

Alltid mamman

Okej, jag vet inte riktigt varför det blir såhär. Men det verkar som att jag utstrålar någon slags urmoderlighet. Stina och Klara som jag bor med hade precis följande diskussion på msn (att vi bor i samma lägenhet och pratar med varandra över msn är något vi kan diskutera en annan dag) om vår lilla familj här i Dalen:

klara säger:
du är typ pappan -händig, anja är mamman - duktig med mat och snäll och GO, valdemar är typ storebrorsan som inte flyttat hemifrån än fast han är ganska gammal som gnäller på typ avgifter och tv-licens, jag är barnet som gillar pannkakor med grädde i och rosa leksaker och emma är utbytesstudenten/adoptivbarnet som är lite av en ungdomsbrottsling som vi tar hand om för att vi är så snälla
stinky säger:
haha, gud vilken bra beskrivning, precis så är det!
stinky säger:
särskilt valle som storebrorsan hehe
stinky säger:
åh... mamma anja

Varför blir jag alltid mamman i alla sammanhang? Jag fattar inte. I Malmö går jag under namnet Mama Gatu. En gång ropade till och med Sparven "Mamma" efter mig när vi var ute, men då sa jag ifrån. Där går gränsen.

Undrar hur jag blir om jag får barn på riktigt?

4 Comments:

Blogger Fru Å said...

hej min vän! Haha, jaa, nog för att du lagar den godaste maten jag vet, men jag har nog aldrig tänkt på dig som en mamma. Bara så du vet. Däremot har jag för mig att vi kallade varandra tvillingsystrar en gång för sisådär tio år sen...

ps. (Jaa! nu är jag också en del av bloggish-hypen...)

10 november, 2006 20:05  
Anonymous Anonym said...

Mig kallar de också mamma, men det är bara för att det är jag som tar tag i saker och har koll känns det som, medan dessa slackers bara sitter i soffan och hoppas att frukost och liknande saker ska trollas fram.

13 november, 2006 15:13  
Anonymous Anonym said...

Oj vad det där inlägget kunde ha varit undertecknat Bree.
/Helen, galningarnaimittliv.blogspot.com

13 november, 2006 16:11  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, familj och jag får vara en del av den, men ungdomsbrottsling?!!, WTF jag är inte alls brottsling, i skrivande stund äter jag tex havregrynsGRÖT med äpple och russin, extra oskyldigt skulle jag vilja kalla det:)!

14 november, 2006 13:54  

Skicka en kommentar

<< Home