lördag, oktober 28, 2006

Mölledalen

- Vi bygger Möllan i Dalen, sa Emma som nu har hittat ett rum i ett kollektiv på Täppgränd 30 meter härifrån. Klart vi ska!
Mölledalen låter så fint, lite som Mumindalen.

Och när vi nu ändå är inne på Möllan så har ungarna där fått sitt eget internetforum, det är ju tur, så att den sociala kollen och skvallret inte behöver ha några som helst gränser. Men vafan, jag har såklart skaffat en identitet där, så utflyttad jag är. På tisdag ska jag åka dit, det blir mysigt. Jag saknar verkligen min lilla familj där när jag inte får vara med den.

Här är Emma och jag i cylinderhatt för några veckor sen. Det är såklart hon som har tagit bilden, den och mycket annat fint.


Även den här bilden har hon tagit, på mig och Stina och fina himlen en söndag på bron mellan Skanstull och Gullmarsplan för några veckor sen. Sjukt duktig är hon, och kul att hon flyttar hit nu.

Jag älskar Dalen.