söndag, oktober 15, 2006

Näbbstövlar och cylinderhatt

Jag har köpt näbbstövlar. Antar att det, på sikt, var ofrånkomligt. Vi kommer liksom inte ifrån vår historia. Det lustiga var att de på Biblioteksgatan, Sveriges största Nilsonbutik som alltid får in i princip alla skor, inte hade just de här stövlarna.
- De tror väl inte att bratsen ska vilja ha näbbstövlar, trodde en av säljarna.
Så jag fick glatt traska 200 meter till Kungsgatan. Där fanns de. Nu står de här i min walking closet och tittar på mig, i väntan på den där kylan som nog kommer ganska snart trots allt.

Igår hittade jag en cylinderhatt i den fantastiska femtiotalsvilla (100 procent originalinredning!) där ett litet men ganska vilt och dansant cocktailparty hölls. Var får man tag på en sån? Jag skulle så gärna vilja ha en egen. Den gjorde sig så otroligt bra med pennkjolen, vinröda blusen och svarta pumpsen. Diverse caipirinhas fick jag dricka också. Hatt och caipirinha och massa dans, kan man vara annat än glad då?

Orkar inte skriva så mycket mer just nu, ett kuddhav, "Drömfakulteten" och massa nötter finns inom en meters räckhåll och verkar så otroligt mycket mer inbjudande än att skriva ner de tankar jag tänkte på Råsunda igår. Återkommer.