torsdag, september 21, 2006

Tantvarning

Det ser ut om om det bor en liten tant här hos mig. Men jag gillar det. Och det är ju inne nu, har jag förstått, med tanter. Bra det, för jag ser även ut som en tant, trots Naouras ständiga protester. Just det struntar jag i, annars väger hennes ord tungt. Hon är ju trots allt min personal shopper. Efter fantastisk thailunch gav vi oss ut för att leta rätt på den klänning jag ser framför mig att jag ska ha på min födelsedag nästa vecka. Den fanns inte. Men en hel del annat fint som vi tyvärr inte kunde köpa. Om jag hade pengar, tralala. Varför är jag inte rik?

Äh, det gör egentligen inte så mycket, inte så länge jag får göra så roliga saker som jag gör nu. Hänga med gullungarna i Bredäng till exempel. Idag fick jag ett tips på vad min generationsroman ska heta: "En gammal Kistabög". Dans förslag, såklart.

Att kunna jobba några timmar på förmiddagen, luncha med en god vän, gå på stan i eftermiddagssolen, träffa stimulerande människor och sedan åka hem för att jobba några timmar till - vad är det om inte livskvalitet?

Nej, jag är inte rik. Men det har jag råd med.