måndag, oktober 02, 2006

Mc-fest

Plötsligt finner man sig stående i en toakö på en mc-klubb i ett hål i väggen under en bro. Två snubbar som uppenbarligen varit där förr står framför mig, de har slitna jeans, skinnvästar med klubbens emblem på ryggen och förklarar varför de har en slags allians med en av de lite mer ökända mc-ligorna. De håller varandra i handen och den ena förklarar och förklarar, den andra tittar stumt och berusat rakt ut i luften, någonstans långt bakom de två svarthåriga popflickor 20+ de försöker förklara sig för och som är lite upprörda.
- Man kan inte ha en allians med ett parti som kd, säger den ena bruden upprört gång på gång och jag förstår aldrig helt kopplingen mellan kd och de kriminella mc-gängen. Men jag tror att det hade att göra med vissa grundläggande värderingar som en allianspartner måste ha.
Mc-snubbarna håller varandra hårt i handen och vill egentligen inte alls ha något med kriminalitet att göra utan mest hänga under sin bro med cyklarna. De är söta och vi dansar till femtiotalsmusik hela natten. En inte helt väntad men väldigt trevlig avslutning på den där festen som jag stirrade så mycket för.

Nu ska jag bara tänka på fotboll i en vecka.

1 Comments:

Blogger ullas-kit said...

bra du fick ball lillan! ja håller på m information retrieval och annat nu - någe du hört om va? å tesaurus och sånna termer som ju får en att känna sig märkvärdig och förvirrad. jao ida nu eftre pluggish ska ja till mel i k-backa kul va? ja till stock nästa helg - vi ses då. mest av allt ska ja dock va m Rebecca Berg. PUSS gullan. see ya

05 oktober, 2006 12:00  

Skicka en kommentar

<< Home