måndag, augusti 21, 2006

Svennepunkare

"Bara svennar. Och punkare", konstaterade hon, en aning besviken. Min syster har börjat gymnasiet och det är inte riktigt som på Akallaskolan. Inga fotbollsblattar med andra ord. Hur hon definierar sig själv vet jag inte riktigt, men uppenbarligen inte som varken svenne eller punkare.

Anna ringde och frågade om jag var död. Nädå, sa jag, bara en aning utarbetad. Och det stämmer ju. Men idag var mitt jobb världens mysigaste med måndagsfika och flera av gubbarna tillbaka från semestern, fnissiga som barn första skoldagen efter sommarlovet. De är så söta. Sen pratade vi om folk som sommarjobbade med att övervaka avlopp och ibland var tvungna att simma i bajs och då fick jag lite perspektiv. Jag älskar ju faktiskt verkligen mitt jobb. Lite väl mycket ibland, det är därför jag blir utarbetad.

Sen försökte jag göra Peymans bulgursallad och lyckades inte riktigt. Men gott blev det, tyckte flickorna.