söndag, augusti 13, 2006

Safari

Häromnatten drömde jag att jag befann mig i en stad som bombades. Jag var mest i en stadsdel som hette Safari. Det såg ut ungefär så som jag föreställer mig att en halvstor stad i Mellanöstern ser ut. Jag vet inte vilket land den kan ha legat i, men flera av mina vänner med ankntyning till Mellanöstern var där och försökte lugna mig, gav mig tips på hur man beter sig när det är krig. De hade ju varit med förr.

Flera av dem hade jag precis träffat eftersom jag hade varit en snabbis i Stockholm. Webbläsaren på jobbet heter Safari. En av MFF:s mittfältare heter Behrang Safari. Att drömma är verkligen ett fantastiskt sätt att bearbeta vad som snurrar i ens huvud.

Inatt har jag sovit tungt och drömlöst. Tung blir nog också Malmö Stadions gräsmatta, det har regnat hela förmiddagen och det kan nog bli en helt annan match än i tisdags på snabba konstgräset i Borås.